Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.05.2011 07:00 - ВЕЛИК УЧЕНИК И ПОСЛЕДОВАТЕЛ НА СВЕТИТЕ БРАТЯ "КИРИЛ И МЕТОДИЙ"
Автор: bogomil Категория: История   
Прочетен: 5322 Коментари: 7 Гласове:
6

Последна промяна: 30.05.2011 18:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 СВЕТИ КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ - ВЕЛИК БЪЛГАРСКИ КНИЖОВНИК, УЧЕНИК И ВЕРЕН ПОСЛЕДОВАТЕЛ НА СЪЗДАТЕЛИТЕ НА АЗБУКАТА, С КОЯТО ДНЕС ПИШЕМ И ГОВОРИМ
http://www.youtube.com/watch?v=4Me-A4pCqJ0
          Името и делото на този велик български книжовник са преминали през вековете и са достигнали до нас със силата на неувяхващата и блестяща слава. Образът му е покрит със сиянието и ореола на светец. Този велик български архиепископ, книжовник, учител и ученик на братята св.св. Кирил и Методий се е утвърдил със своето дело, превърнало се в неизчерпаем извор на кристално чисти и висши добродетели, в неподправен и затрогващ патриотизъм. Със своята велика книжовна и духовна мощ Климент Охридски е бил и си остава действен народен будител           Според източници биографичните данни, особено след пристигането му в България, са твърде оскъдни. За него се съди по делата му, които остават вечно живи. Роден е около 840 г. в Югозападна България. По-късно сам се определя като българин.         През 862 г. Великоморавският княз Ростислав потърсил помощ от Византийската империя за отпор на немското духовенство, чиято дейност била съпроводена с активна немска колонизация, сериозно заплашваща независимостта на Великоморавия. Знае се, че Византииският император Михаил III натоварва братята Кирил и Методий да подпомогнат моравците в борбата им с латино-немското духовенство, като приспособят направените от тях преводи от гръцки (византийски) на старобългарски с оглед нуждите на славянското тамошно население. Заедно с тях за Великоморавия заминава и група техни ученци, между които са Климент и Наум. Според някои източници с тях вероятно са били Сава, Ангеларий и Константин. С това се слага началото на разпространението на славянската писменост, създадена от Кирил през 855 г. Кирил и Методий с учениците им били посрещнати с големи почести от княз Ростислав.. През периода 863-867г. учители и ученици въвеждат славянската писменост и богослужебен език във Великоморавия. Там те водят борба с езичници и римо католически духовници. Превеждат богослужебни книги на славянски език. Климент придружава своите учители и в Панония, Венеция и Рим. Тук през 868 година Климент и Наум са ръкоположени за свещенници. След смъртта на Кирил (869), Климент придружава Методий от Рим до Панония и Великоморавия. В периода 860-882 г. Методий се отдава на много активна книжовна дейност в резиденцията си в град Велеград, столица на Великоморавия. Тук Климент, заедно с Горазд оказва дейна помощ на Методий. След смъртта на Методий (април 885) борбата за архиепископския престол на Великоморавия, на който Методий поставил Горaзд, се разгоряла със страшна сила. Климент и Горазд застанали начело на борбата против немското католическо духовенство в Панония и Великоморавия. През ноември 885 г. новоизбраният папа Стефан V забранява да се служи и да се проповядва на славянски език във Вликоморавия и Панония. През декември същата година е „Божият съд” над методиевите ученици. Следва разгром на славянската църква и писменост във Великоморавия и Панония. Методиевите ученици Климент, Горазд, Наум, Сава. и Ангеларий са били оковани във вериги, хвърлени в затвора и подложени на изтезания. По-младите са продадени като роби във Венеция. Горазд, според някои източници, вероятно е бил убит. След смъртта на Горазд, Климент се изявява като ръководна фигура сред учениците на Кирил и Методий. През зимата на 865-866 г .Климент, Нум, Ангеларий и други ученици били изведени от Велеград, съблечени голи, заплашени с убийство и през април 886 прогонени от Великоморавия.           От Белград, с помощта на военния наместник на българския владетел, Климент заедно с Наум, Сава и Ангеларий се озовава в България. На 6 май 886 те пристигат в Плиска. Княз Борис ги посреща много радушно с почести.и им осигурява много добри условия за книжовна дейност. Климент бил изпратен в Югозападните земи на тогавашната българска държава за учител на славянското население в главния град на областта Кутмичевица -Девол. За 7 години в периода 886-893 г Климент обучава 3500 ученици, урежда училища, църкви и манастири, подготвя учители, духовници и книжовници. Установява се в Охрид. От тук произлиза името му Охридски           През 887-893 г. Климент развива много активна културно-просветна дейност в Западна България. Тук създава прочутата Охридска школа, която излъчила голям брой книжовници. През 890 г. Климент създава кирилицата, която е много по-опростена от глаголицата. През 893 г. е провъзгласен за пръв архиепископ на български език в областите Драгувития - северно от Солун и Великия - в западните Родопи, поради което му била присвоена и титлата Велики. Наум е назначен на неговото място като помощник и учител в Кутмичевица. Започва замяната на глаголицата с кирилица. В 900 г. Климент изгражда манастира „Св. Пантелеимон” в Охрид . Според някои източници към манастира ”Св.Пантелеймон” в Охрид основава първата болница по българските земи. Този манастир бил построен от Климент (наред с други манастири и църкви), с щедрата покрепа и покровителство на княз Борис Той става център на неговата дейност и книжовна школа. В периода 900-910 г. Климент се отдава на сериозна и усилена книжовна деиност, Създава много оригинални произведения: похвални слова и поучения, химни и песнопения.            На 7 май 907 г в манастира ”Св. Пантелеймон” край Преслав умира княз Борис-Михаил – Покръстителят. .През 915 г вече много остарял и твърде изтощен от работа Климент моли цар Симеон (Велики) в Преслав да го освободи от службата му в епископията в която действувал, но царят не се съгласил с думите ”оттеглянето, мисля е позволено на недостойните, а ти си по- горе от всяко достойнство”. Климент склонил и се върнал на епископския си пост, но се разболял. Преди смъртта си разделил всичкото си имущество, подарено му от цар Симеон на две: едната част - на епископията, а другта - на манастира ”Св.Пантелеймон”. На 27 юли 916 г., епископ Климент Охридски умира в този манастир. Бил погребан в предната част на манастира.. Неговите мощи са били пазени тук до началото на ХV век. След това са били преместени в Охридската църква ”Св.Богородица Перивлепта”, която впоследствие била преименувана на ”Св. Климeнт”.          Свети Климент Охридски оставя за потомствата едно велико и безсмъртно дело, което вече над 1170 години продължава да живее и подържа темелите на духовността от златния век на българската държава, преминала през вековете и ,устояла на предизвикателствата и повратностите на историята.               Според източници, неговото книжовно дело е изключително голямо по обем и по значение. Той е един от първите творци на славяно-българска литература. Превежда Цветния Триод. Изказват се предположения, че той е автор на около 75 поучителни и похвални слова и на 200 пространни жития на Кирил и Методий. (между които е известната ”Похвала за Кирил Философ”).. Той е един от инициаторите за създаването на кирилицата, като по-опростен вариянт на глаголицата. Някои съвремени учени даже смятат, че той е създал кирилицата. Съчиненията му получили голямо разпространение във всички славянски страни: Русия, Сърбия и Румъния. На Климент Охридски се приписват заслугите за създаването на Охридската школа, като средище за организирана просветна и книжожна дейност в Югозападните предели на средно вековната Българска държава с център Охридска област. Многоброините негови ученици от тази школа продължават делото на своя учител.. Организира богослужение на български език. Тои се смята за първия български епископ.            Признателното потомство е нарекло на неговото име първото висше учебно заведение, открито у нас след Освобождението от османско владичество - Софийският университет. Името му носят и Университетското издателство в София, а доскоро и духовната академия, както много улици и др. книжожни институции в страната.    Забележка. Материалът е обработен и подготвени като са използувани различни литературни източнци и проучвания.
 http://www.youtube.com/watch?v=ISlDxSWr7WM&feature=related
                                                       Подготвил д-р Богомил Великoв Колев
                                       image



Гласувай:
6


Вълнообразно


1. kleopatrasv - Честит празник! Нека пребъде де...
24.05.2011 18:18
Честит празник! Нека пребъде делото на светите братя Кирил и Методий, а ние да се гордеем със своята писменност и култура!
"Но поради що ти, глупави човече, се срамуваш от своя род и се влачиш по чужд език? Но, рече, гърците са по-мъдри и по-културни, а българите са прости и глупави и нямат изтънчени думи. Затова, казва, по-добре да се присъединим към гърците. Но виж, неразумни, от гърците има много народи по-мъдри и по-славни. Оставя ли някой грък своя език и учение и род, както ти, безумни, оставяш и нямаш никакви придобивки от гръцката мъдрост и изтънченост? Ти, българино, не се мами, знай своя род и език и се учи на своя език! По-добра е българската простота и незлобливост. Простите българи в своя дом приемат и гощават всекиго и даряват милостина на ония, които просят от тях. А мъдрите и културни (гърци) никак не правят това, но и отнемат от простите и грабят несправедливо и повече грях, а не полза ще получат от своята мъдрост и култура. Или се срамуваш от своя род и език пред учените и търговците и славните на земята, защото българите са прости и няма от тях много търговци и грамотни, и вещи, и знаменити на земята в днешно време, но повечето от тях са прости орачи, копачи, овчари и прости занаятчии? Аз ще ти отговоря накратко за това.." Паисий Хилендарски
цитирай
2. bogomil - Мила Клеопатра, поздрав от www.bogomil.blog.bg
24.05.2011 19:24
Благодаря за поздравлението по случай най-светлия, най-българския и единствен в света празник във възхвала на духовността, на буквите, на писмеността, образованието науката и културата. Има с какво да се гордеем, че " И ний сме дали нещо на света" Прекрасна защита на този велик наш празник с цитати от Паисиевата "История славянобългарска". Той пръв се опита да отвори очите на българите, да ги събуди от дълбокия 5 вековен сън и мрак на отоманското господство, спряло духовното ни, ikonomiqesko и културно развитие с векове. Той пръв показа, че свободата просперитета на ведин народ и нация може да се извоюва и съгради само на стабилни здрави темели , т.e със знание, просвета, наука и култура. Днешните управляващи не четат или са забравили трите основни фронтове на които народът български е водил активна борба в епохата на Великото българско възраждане; борба за просвета, за светско училище, за читалищна култура, за собствена и независима църква с проповядване на езика, създаден от светите братя Кирил и Методий, усъвъшенстван и разпространяван от техните верни ученици, Климент Охридски, Горазд, Наум, Ангеларий... На тази основа бе подготвена българската национална революциям целяща политическо освобождение от османското владичество. И днес образованието, науката и кул;турата са изоставени на заден план. Нашите управници не могат да разберат със своето късиоогледство до къде могат да доведат милоото ни отчество и прекрасния ни народ. Впрочем те го доведоха на попследно място в Европа по всички показатели. За разлика от Финландия с която много си приличаме по територия, население, историческо минало, която залага на образованието, науката и културата, достигнала само за десетилетие до най преуспяващата страна в света, ние се различаваме от нея че сме южна страна с късогледи управници. Херодот, бащата на историята преди Христа е казал "Тракийското племе е най-могъщото на света, но на него му липсват владетели, които да го водят. Актуално звучащи думи.
http://www.youtube.com/watch?v=mMM5uWZPW1k
цитирай
3. iliada - Най-хубави поздрав за най -хубавия празник ,Богомил!Чести празник - 24 май!
24.05.2011 19:25

Слава вам,творци велики
на славянското писмо.
Вий очите ни разкрихте
за наука и добро.

Славим,славим паметта ви,
братя просветители,
на славянските народи
първите учители.

Имената ви свещени
векове покриват с чест.
Ние,всичките славяни
с песни ще ви славим днес
цитирай
4. bogomil - Благодаря на Илиада,
24.05.2011 21:15
Уважаема Илиада,
Благодаря ви за прекрасния поетичен коментар в ъв възхвала на твирците на буквите с които пишем говорим и творим.
Честит празник и на вас!

www.bogomil.blog.bg

цитирай
5. marknatan - богомиле, чети осведомявай се, не ...
29.05.2011 07:43
богомиле,чети осведомявай се ,не повтаря квото бил написал 22 годишния Академик Иречек, с добавки ни в клин ни в ръкав ,че Климент бил създал Кирилицата и че се "Установява се в Охрид. От тук произлиза името му Охридски бил" .

http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=862&sectionid=9&id=00003

"Трендафил Кръстанов открива най-старата славянска книга
През последните години изследователят има и други открития. Едно от тях е свързано отново с Ватиканската библиотека. В гръцки кодекс 2492 той намира сведение за епископското седалище на Климент в град Велеград, сега Берат в Албания от 906 до 916 г., който тогава е бил в провинция Западна България. (Това се отбелязва и досега в папския годишник.) Оказва се, че Св. Климент никога не е имал титлата Охридски епископ или архиепископ, а е бил Велички епископ. Оттук става ясно, че св. Климент е създал своя школа в Девол и Велица, провинция Западна България. Той е известен като Охридски чудотворец, защото е погребан в Охрид. "

Отделно си има и други сведения за епископството на Климент.

Цитираш агиографията ,от която изпускаш да споменеш ,как Климент бил ПОКРЪСТИЛ ,Борис, а Симеон е наречен Михаил и му се молел "”оттеглянето, мисля е позволено на недостойните, а ти си по- горе от всяко достойнство”.

това си е шарлатанство,независимо,от какви подбуди.

Защо пишеш неща ,които не са потвърдени, и ти като къснапролет,защото кмета ви казал,или всички знаят това.

Проверявай,намери източника,това тук е раздел за ИСТОРИЯ,не Политика.

цитирай
6. bogomil - Благодаря за коментара на маткnатаn
30.05.2011 13:02
Дтраги marknatan,
Прочетох ви коментара. Всеки има право на мнение. Правите опит да оригиналничете, едва ли не да отречете българската, пък общочовешката история и да наложите вашите тези като най- достоверни. Източникът, който цитирате третира други проблеми, отнасящи се до културата по нашите земи през 9-ти и 10-ти век, проблеми свързани езика който говорим, с Кирил и Методий. Почти не засяга Климент Охридски, с изключение на името му Охридски, дали то произлиза от това дали е живял и работил по тези земи или защото там е погребан, не е толкова съществено и не е в същината на неговото дело. От това, че името му произлиза от това, че е погребан в Охрид възникват много въпроси, които налагат необходимостта от доказателства и от отговор. Аз видях мястото, коъдето той сам си е подготвил гроба, после преместен и т.н. Налагат се изследвания за да се установи точно как се е как и кога се е появило името Охридски,. Коя е причината, за да бъде утвърден кога и от кога за архиепископ. Всичко това е свързано с неизбежното и необходими научно дирене. И когато това се докаже то ще влезе в официалната историия и биография на този велик български книжовник. За самия автор Тодор Трендафилов който цитирате се съобщава, че той се нуждае от допълнителни изследвания и вероятно сам ще търси отговор на тия и много други неизбежно възникващи въпроси, въпроси. Що се отнася до кирилицата, аз съм дал коментар по долу на базата на цитиране на пасаж от моя постинг. И няма нищо лошо в това ако се докажат някои нови факти и ако се променят някои досегашни приети и утвърдени схващания.
Прегледах ви набързо блога и постингите. Вие просто имате рутинна органична потребност да оригиналничете, използвайки неприятния при четене жаргон, вероятно за да ви се възхищават читателите на задълбочените познания по история. Похвалмиоо е, че сте любознателен. Моето уважение, разбира се. Съгласен съм, че история се пише внимателно и отговорно, но не и на жаргон, дори когато е в поулярен стил. в Интернет. В науката често се използват изрази и понятия като " вероятно", " Предполага се", "Допуска се". "Може би" Прието е да се смята" , "според някои автори ", "според мен" (неупотребяван от мен) и т.н. Тези изрази се използват тогава, когато някои събития факти и аргументи не са достатъчни, за да се анализира и докаже дадена теза, историческа истина или събитие. По този начин любознателният читател змае кое е категорично ясно доказано и кое не е и ако е изследовател, на базата на тази информация и съмнението се захваща за допълнителни изследевания, както е направил авторът който цитирате (Трендафил Кръстанов). Това е развитието , това се нарича научно дирене...Да ви давам ли примери за "догадки в историята" хипотези въобще, да не говоря за науката във всички нейни клонове . И колкото е по отдалечено от нас дадено събитие, толкова по малко доказателства се намират. За някои събития се съди по косвен начин Какви примери да ви дам. Ето въпреки, че не е 100% сигурно , взето е решение да се постави паметна плоча в София обозначаваща гроба на Апостола Левски. Ами ако прочетете книгите на проф.дмн. Ернст Мулдашев световно известен офталмолог и изследовател на древни цивилизации педполагам, че вие ще го оплюете, с възприетия от вас подход, че нищо не е доказано и потвърдено. Наскоро ми се наложи да подготвя един материал за един бележит българин от епохата на Великото българско възраждане. Данните за тази знаменита личност с големи заслуги към народ и отечество са оскъдни. Има един период от време около 10-15 г от живота му за който не са намерени никакви данни за него. Така и написах. Но утре някой като вас може да намери някъде нещо за този период и ще го допълни. Това е лоялният коректен и почтен подход в ;писането на история. Ами тя човешката цивилизация е пълна с догадки и до дeн днешен. Това тласка развитието прогреса познаноето за света. Съществува ли извънземна цилизация, калкъв е произходът на живота !?. Вероятно дсъществува-да!, отговарят учени изследователи, писатели фантасти., макар че никой не е доказал тази възмовност. Съди се по косвен начин използвайки други знания.....И тъй като не е доказано това не означава че не трябва да се пишат дори фантастични романи, научни хипотези! Това е пътят към познанието бавен, трупане на знание към достигнатото по-малко, зрънце по зрънце. Понякога се появяват сензационни съобщения-открития. Който и клон да се вземе от духовния, материален и социален живот на чивечеството ще се видят догадки, неизяснени неща, правят се открития обръщат се представи. Пишат се хипотези, а те не са нищо друго освен предположения, допускане... Особеното при вас е подходът ви. Още в началото подхождате високомерно. разразнително конфронтиращо, дари и обидно '"богомиле, чети, осведомявай се...". Нима се познаваме, нима сме играли с вас на криеница!?. Какъв е този жаргон. какво е това обръщение към напълно непознат блогер. и във въведението към блога си и в постингите в които се стараете да покажете свръх знание се срещат обидни думи и към историята към която вие ме убеждавате, че това е раздел "История", а не "Политика". Що се отнася до моя скромна милост старая се да чета всеки ден, ходоя по библиотеки. Но както е казал философът "Аз знам, че нищо не знам". Надсмивайки се или подигравайки се на моето " знам, че нищо не знам" сякаш искате да покажете, че вие всичко знаете и другите са нищожества които стоят много по-ниско от пиедестала на познанието на който сте се качил. Виждам и разумните и възпитани коментариу на някои блогери. които се възмущават от начина по който пишете. Други пък се хващат на течението и на маниера, който им предлагате в постингите, които иначе третират сериозни проблеми и търсят отговор на сериозни въпроси, Но това е ваш проблем , маниер или усещане за чест , достойнство или превъзходство над другите. В резултат опасността от изпадане в еклектика е много голяма.
Ето как вие сам се опровергавате с последния си ваш постинг. Мога да цитирам много думи, понятия и изрази от въведението към блога ви и от постингите ви. Ще посоча само едно изречение. "С цел се надене хомота над един народ и като безсловесни добичета да бъде заклан на олтара на православните скотове за прослава на амбициите им ".Да оставим настрани замкисълът и строежа на изречението, възниква въпрос,така ли се пише за сериозни исторически истини с думи, изрази и понятия като "добичета", ' заклан на олтара" , "Скотове". Това, моля за извинение, е демонстрация на нещо, което само вие знаете какво е. Подобен подход има много във вашите постинги, засягащи безспорно интересни проблеми.
Аз винаги се старая да се позовавам на литературни източници. Без да звучи като самохвалство имам над 130-140 публикации в реномирани научни списания у нас и в чужбина и публикувани научни доклади на международни конференции и комгреси у нас и в чужбина, над 160 -170 популярни публикации във вестници и списания и продължавам да чета и да се уча. В научните списания е задължително да се посочват източниците, някои ги наричат 'извори"
Бих искал да ви съобщя, че този материал е публикуван на книжен носител във вестник издаван под редакцията на известния наш учен историк Божидар Димитров. Освен това накрая в забележка много ясно е посочено, че материалът е подготвен като са ползвавани литературни източшници и проучвания. Това значи че не аз съм измислил тези твърдения. Нищо не е измислено от мен и нямам това право, да правя свободни съчинения и то в категорията История.. Освен това преди две години бях в Охрид, посетих местата, където е живял и работил Климент. Там в градинката до езерото и Климент и неговите учители Кирил и Методии имат издигнати внушителни паметници. Македонците и тримата ги наричат "Нашите учители" Те са и техни и нмаши , "на вси слевени". И това съм искал да кажа на читателите с този постинг по случай празника на славянската писменост и култура.
От цялото ви демостративно писание в коментара ви съм съгласен с едно, че не всичко е известно, не всичко е доказано с достатъчно факти и аргументи.. Това е принципен подход при научно писане на историческа тема. Постоянно излизат нови документи, случайни източници, артефакти от археологически проучвания. Това е един нормален процес. Често се явява даден факт, който преобръща цели утвърдени теории..Сензации. Някои от сензациите се оказват въздушни балони и лесно се пукат, други сериозни и издържат с доказателства и близат в историята на познанието. България ще се горедее с новите доказателства за някои исторически събитияп обект на изследванията наТрендафил Кръстанов Бих ви помолил да четете много добре, моите изречения и да не ги деформирате, за да оригиналничете внушавайки на читателя манипулирайки го едва ли не колко вие сте прав и колко моя скромна милост пише неграмотна без нищо да знае. Аз не искам да коментурам как сте схванали вие прочетеното и написаното от вас
За да се обоснова ще цитирам един пасаж от текста на моя постинг "Според източници, неговото книжовно дело е изключително голямо по обем и по значение. Той е един от първите творци на славяно-българска литература. Превежда Цветния Триод. Изказват се предположения, че той е автор на около 75 поучителни и похвални слова и на 200 пространни жития на Кирил и Методий. (между които е известната ”Похвала за Кирил Философ”).. Той е един от инициаторите за създаването на кирилицата, като по-опростен вариянт на глаголицата. Някои съвремени учени даже смятат, че той е създал кирилицатаа" .Ясно се вижда, че Употребявам думи и изрази като ' Според източници", "изказват се предположения", някои съвремени учени даже смятат" .Защото не всичко е издирено и открито. Той е един от първите....." а не първи. Дай Боже да буде запазено с вековете, онова което още не е намерено и открито.. Това в моя постинг, не са мои измислици, а позоваване на литература. Аз (както и вие) не съм съвременник на Климент Охридски, не съм общувал с него, не съм обикалял с него земите български, за да си позволявам волности...Пиша върху това което е прието, поишеа на базата на източници... Изразът "Някои съвремени учени даже смятат, че той е създал кирилицатаа" не противоречи с нищо на това което е установил цитирания автор и продължаващ изследванията учен.
Аз не искам да споря , кое е доказно, кое не, за да не вляза тук в безплодна дискусия, в която да се демонстрират нови открития и безспорни доказателства , намирам че е безмислено. Що се отнася до духовния сан на Климент дали са го наричали "архиепископ" пък дали е бил или не бил такъв, струва ми се това не е съществено какво звание е имал, а същественото е какво е оставил зад себе си. но и това се нуждае от допълнителни изследвания и доказателства както писах по горе. И тук съм се позовал на литературни източници. Таваа се отнася и за другите ваши твърдения, които не намирам за необходимо да коментирам и да отегчавам читателите

Без да се опитвам да ви поучавам бих се обърнал колегиално приятелски като към уважаван събрат-блогер. Вие бихте могли да съобщите в коментара си вашите мнения, убеждения, нови данни, факти и открития, ако има такива по един възпитан и достоен за уважение начин. като се позовете на текста на моя постинг и напишете, примерно такa; . Запознах се с постинга отразяващ живоита и народополезната дейност на този велик книжовник. Бих искал да добавя следното....... Според мен или според еди кой си автор или източник се твyрди...... , а не както е отразено в посинга на еди кой си.. ... Може да се допусне ...Tова вероятно показва, че......
Вашият подход при всичкото ми уважение към вас е като в народното събрание, ' конфронтабилен, дори с политически маниер на противопоставяне, дразнене и демонстриране на превъзходство на другите със знание. В науката нещата стоят по друг начин и не се отразяват така демонстративно, дразнещо, конфронтабилно. а убедително с факти и аргументи от литература, нова, стара и т.н.
Що се отнася до пребиваването на Климент в други населени места и неговата книжовна дейност там, т.е в Девол и Велица, провинция Западна България и т.н, в източниците които съм п олзвал това е споменато. При писането на една такава статия, свързана сопределен повод(24 май) не може всичко от биографията да се отрази, .. Това не е монография от собствени научни изследвания в която се отразява всичко по-подробно
Ако наистина вие или ваш близък приятел, учен и други сте намерили нови източници, документи и доказателства, артефакти от разкопки (преди две години около църквата "св. Пантелеймон там в Охрид на хълма под Самуиловата крепост, ако сте ходил, правеха сериозни разкопки на голяма площ), от библиотеки у нас или в чoжбина и ако намирате, че това има научна стойност и научен принос, бихте могли да го публикувате в някои научни списания, като задължително на края в ЛИТЕРАТУРА посочите източниците. А в текста също да покажете от къде сте взели този факт, твърдение, доказателство, цитирайики източника. Така се действа в науката. Материалът който съм прердставил няма претенции за приноси в науката, но се позовава на утвърдени литературни източницои с автори -признати учени. Популярните материали не се нуждаят от посочване на източниците- това са материали поместени във вестници, популярни списания, интернет. макар че в интернет моя скромна милост има посочени в много публикации и използваната литература.За да влязат ваши твърдения в официалната история, различни от приетите и утвърдените в официалната биографипя на Климент Охридски те се нуждаят от сериозни научни проучвания и изследвания Пътят е публикуване на книжен носител в реномирано научно списание, очакване на евентуални дискусии. Но както се казва "когато фактите говорят, боговете мълчат" Така се процедира. Иначе опонирането в Интернет с тези средства и с такъв подход е неефективно, безпредметно и безрезултатно. В Интертнет излизат много сериозни неща от отговорни блогери, учени, изследователи, но влизат и много манипулативен, тенденциозен, несериозен материал. Няма кой да отсява ценното, полезното от плявата, колкото и операторите да се стараят да вършат това, те не са енциклопедисти, гении... Не рядко са случаите при които на манипулативното, предизвикателното , сензационното се "Отзовават" много блогери с не винаги стойностни коментари, и това заблуждава по скоро затруднява операторите в оценките показвайки ги като най ценни, най-търсени, най-четени, най-популярни.. Ако търсите това вашият похват е предизвикателен и може да ви носи точки в класациите на Интернет. Прносите в науката се признават само когато са публикувани в научни списания. Популярните не мопгат да имат такива претенции...

И така желая ви успех в творческата, научна и полуляризаторска дейност

с поздрав, уважение и най-добри пожелания

д-р Богомил Великов Колев


цитирай
7. marknatan - Богомиле, когато използваш своите ...
06.06.2011 05:33
Богомиле,
когато използваш своите литературни източници от 19-20 век независимо от това колко нависоко в хранителната верига на Науката са те според теб и другите "учени" и тва го екстраполираш в девети век и го представяш за История ,това е Шарлатанство и е такова меко казано.

Но следващото вече,и ти го посочих конкретно,независмо дали си добричък като късна пролет и точно толкова сприхав(тя ме пращаше при дебърксия кмет да ми думал за Кирил Философ дето бил създал Славянската азбука и за первших раз в Хисторите бил изобразен в църквата в Добърско,това вече е Престъпление.
От там дето си взел,че Симеон се бил молел на Климент пише така :
"Той обновил с банята на кръщението техния княз Борис и след него сина му Михаил, който и пръв се нарекъл цар на българите, и ги убедил да управляват по христянския обичай."

И вече ,когато от агиографията ,изрязваш тва горното ,как Климент бил ПОКРЪСТИЛ ,Борис, а Симеон е наречен Михаил и му се молел " и пишеш ,как Симеон бил молел Климент ”оттеглянето, мисля е позволено на недостойните, а ти си по- горе от всяко достойнство”,това вече е Престъпления.
От тук сетне използвай политически прийоми да доказваш колко си бил научен или прав или къф ми бил блога. Ми опровергай нещо от него с факти,а не с фатки.

Или по маймуняшки ще се крещи кой не скача е червен/левскар и так далюше.

Ми такива Учени го докараха да има маймуняци ,щото ставаха академици,като напишеха как Симеон бил коронясан в Палатка (Снегаров) и сега маймуняците доказват вся и всьо щото Академик го бил доказал

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogomil
Категория: Други
Прочетен: 2031571
Постинги: 452
Коментари: 1153
Гласове: 1970
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930