Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.06.2011 09:52 - 22 юни паметна дата
Автор: bogomil Категория: История   
Прочетен: 2589 Коментари: 4 Гласове:
3

Последна промяна: 22.06.2011 10:07


На 22 юни 1941 г Националистическа Германия вероломно напада СССР.  Тази дата не бива никога да бъде забравена. Втората световна война е най кръвопролитната война в цялата световна история. Клиповете, които представям говорят по-добре от мен.

http://vbox7.com/play:8eb44c6e.

http://www.youtube.com/watch?v=gMP-aIGVXB0&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=_99uOQtynrM&feature=player_embedded

http://www.kaldata.com/forums/index.php?app=blog&blogid=445&showentry=7956&

http://www.youtube.com/watch?v=IVpM8OPixds&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=5falZBbvYgM&NR=1

http://vbox7.com/play:acbb606f

http://vbox7.com/play:fca6f092

http://www.kaldata.com/forums/index.php?app=blog&blogid=445&showentry=7956&

http://vbox7.com/play:37f6182b

http://vbox7.com/play:92aa31b8

http://vbox7.com/play:6aca656a

http://vbox7.com/play:840f6842


Каква е поуката от световната война и продължаващите днес войни!? Всеки по своему може да изрази своето отношение. Аз избирам няколко мои стихотворения от публикуваната ми стихосбирка.

 ВЯРА   Земята-тоз пълновластен творец вдъхнал живота от своя топлик С любовта си гореща, с вълшебен резец изваял човека могъщ и велик   Но защо светът така е устроен !? Защо се люшка човешкият род!? Човек е нима недостоен, да се бори за мирен възход!?   Е как, би ли животът вървял без човешките земни товари!? Но как би човекът живял сред жестоките земни пожари!?   О музо! Възпей ти ликът на Човека в светлия Разум, в идеите нови. Възпей го- в дъха на века, в който ще липсват смъртни окови!   И аз вярвам! Ще се отърси нявга Земята от страшната атомна плесен Тъй вярвам на Човека мечтата ще бъде такава възторжена песен !      ДЕЧИЦА ПАЛАВИ

Дечица палави, умни и крехки малки дечица,
вий цвят плодоносен, съкровена човешка надежда
във вашите бистри кат росна водица очички,
възбунен и варварски днес светът се оглежда.

И вижда ли той в светлинките кипящия блясък
на живота във вечно строящи вълшебни дворци
нима там вижда кръвожадния дивия крясък
нима не вижда вдъхновените бъдни творци.!?

METAЛ

(посветен на проф.дтн Лев Израйлевич Леви от Московския институт по стомана и сплави- МИСИС)

В малка работилница леярска,
под атмосфера душна и пещарска,
няколко мъже се борят
с тайните на течния метал.
Опит първи,
втори,
трети...
що да сторят,
трябва да получат важния кристал.
Сред тишината нощна в БАН,
пещта бумти,
клокочи кат вулкан
в огнените си гърди събрала
надежди съкровени
благи,
чрез науката,
която е разбрала.
човешките потребности
облаги.
Хей метал!
Ти ковък, силен, як,
на човешкото движение двигател,
в устремния ход маяк,
ти виждаш ли как сеят смърт във Виетнам
(Ливан, Ирак, Иран, Авганистан... )
капризни, сити, безумни господа,
с  гнева си страшен,
как народа там
кове от твойта сила
свобода?!
И виж как твойта древна сила,
човекът днес с любов гореща мила,
на прадедите съкровените мечти
превръща в кораби космични,
как Вселената отваря
тежките си тайнствени врати,
за Разума-интересите надлични!

Богомил Великов Колев


ЗОВ

Да бях поет роден,
написал бих от порив вдъхновен
най-възторжената ода
за светинята Любов,
за да сгрява тя народа,
под небесния покров....

Ако бях художник надарен,
нарисувал бих с мечтата озарен
картина най-стериоскопична
на 20-21-ия космичен век,
как Вселената след битката епична
ще прославя земния човек....

Гениален композитор ако бях,
без страх от божия небесен смях
възпял бих в най-могъщата симфония
Природата и нейното величие,
мощта и устрема на Разума в хармония,
Материята от Духа в отличие...

Ако бях добър ковач на Разум,
от целия човешки Разум,
изковал бих най-острата стрела,
с коята наведнъж ще унищожат милионите
на войната и порока грозните чела,
за да възтържествуват на века законите....

За всеобщо голямо съжаление
на бъдното и мое поколение,
аз не съм всевластен чародеец,
и кат амбициозен самодеец,
не бих могъл дори с балсам
да излекувам всеки, който сам
Светът решил е да въздигне
от мъката му сила щом изригне...
Аз съм най-обикновен човек
от този атомен-космичен век,
и без да съм велик деец,
нито мързелив светец
кат частица от трудовия-смел народ
живея с ритъма на вечния възход.
Просто призовавам с мойто слово
Борете се за всичко ново!

Богомил Великов Колев

Искат ли хората войни!?

http://vbox7.com/play:7c097ad5



www.bogomil.blog.bg
www.metaloved.blog.bg




 


Тагове:   паметни дати,


Гласувай:
3



1. magnoliya - Втората световна война . . .
21.06.2011 23:04
Втората световна война е най-ужасното нещо, което е изживяло човечеството за тези няколко години!
Филмите, песните, посветени на тази война са толкова въздействащи и ще бъде така и в бъдеще.
Ходила съм в "Освиенцим". Това, което видях и изживях, не желая дори да си го спомням!
Вуйчо ми е убит в Македония на 23.10. 1944 г., погребан в гр. Кюстендил. Баба ми така и не можеше да повярва, че е убит и все се надяваше да се върне . . .
Хубави стихове! Ако всеки би имал желание да помогне за положителното развитие на човечеството като в "Зов", нашата планета би засияла от радост, че няма войни.
Поздрави за постинга!
цитирай
2. bogomil - Благодаря на магнолия за коментара
22.06.2011 09:35
Многоуважаема Магнолия,
Напълно съм съгласен с вашите убеждения отразени в коментара ви. Колкото повече времето минава, толкова повече паметта за войната избледнява. Има хора, които напълно погрешно схващат тази война. Тъй като Русия вече не е лидер като САЩ и попадна под удари, голяма част от подрастващото поколение е с деформирана представа. Аз съм ходил 3 пъти в бившето СССР- 2 пъти в Москва и един път в Киев. Няма семейство което да няма поне един убит в тази война. Руснаците са славяни. Веднага щом се запознаеш с тях те канят на гости" Заходите в гости". А някои се мъчат да ги представят като изверги. Ходил съм и в Германия. Мога да правя сравнения. Ние българите се люшкаме от една крайност към друга. Много лесно сме склонни да рушим, не умеем да се опираме на миналото и да си правим поуки от него. Всичката ни работа се свежда до стихийност, без ясна стратегия за бъдещето и т.н. . затова сме на този незавиден хал. Ето вземете паметника на съветската армия в София, каква гавра, искат и да го събарят, както глуповато сториха с мавзолея на Г.Димитров. Подобно нещо е имало и с паметник в силистренско село. Това са паметници на културата на една епоха, които ще показват на бъдните поколения каква е била епохата, така както днес цял свят се стича в Египет, за да се удивлява на Пирамидите, на свинкса и т.н. Ходил съм в Автрия, там в центъра на Виена има паметник на съветската армия. В Лондон има паметник на Маркс. ние ги изтрихме от паметта.Това е кощунство, лекомислияе. късогледство, липса на дълг към историята и културата. Нямам думи да изразя възмущението си. Не членувам в партии, не съм заслепен русофил, не съм и русофоб, не съм, и германофоб, но има хора които отричат ролята нса руснаците при победата им над националсоциалистическа и шовинистическа Германия, появяват се нови хитлерофашистки групировки, дори и в Интернет ако се разходите ще видите какви се резултатите от манипулацията на общественото мнение особено на подрастващото поколение. По скоро се старая да бъда хуманист и да ценя иторията, миналото и съграденото характеризиращо епоохата. Паметниците това са артефакти, които археолози се мъчат чрез отломки запазен в земята да пишар историпя, а ние се гаврим и рушим културни исторически ценности.!?

с поздрав, уважение и най-добри пожелания

www.bogomil.blog
цитирай
3. germantiger - ...
22.06.2011 18:32
Днес някои леваци (потребители с леви убеждения или левашко мислене дават за пример паметника във Виена), то и гробище има там пак на тия съветските изнасилвачи - разказва се, че ок. 150 000 виенчанки са изнасилени от съветско-руския мужик.

Апропо паметника във Виена и сталинския площад е бил "нападнат" след изтегляне на съветските убийци, паметника разрушен, но впоследствие възстановен - разказват, че и съветската страна в онези години е дала "бая пара" за да има "права" върху съградения отново паметник. Съжалявам че, не съм се интересувал каква е точно истината и какво е правното основание да се въздигне пак итн.

Това не ме интересува в детайл, защото и в детайл и в рамка знам идеално тази истина - съветската армия (каквато става с указ от февруари 1946г.), всъщност Работническо-Селската Червена Армия е армия убивала, насилвала и грабила цивилно население в Европа! Това ми е достатъчно да плюя върху всеки неин паметник или мемориал!

АЗ НЕ СЪМ РУСОФОБ - ПОЛУГЕРМАНЕЦ СЪМ С РОД ОТ ЛИКВИДИРАНАТА ИЗТОЧНА ПРУСИЯ - ОСТ ПРОЙССЕН, ИМА И ВЕСТ, С РОД ОТ ЛЬОТЦЕН, ДНЕС ГИЖИЦКО ПРИ ПОЛСКИТЕ ШЛЮХИ!

Позволявам си, "нахално" да предложа моите:

ЕДИН ГЕРМАНЕЦ ПРОТИВ 9 МАЙ...

http://germantiger.blog.bg/history/2011/05/09/edin-germanec-protiv-9-mai.744071

МОИТЕ ПРЕВОДИ ЗА СЪВЕТСКИТЕ УБИЙЦИ И ИЗНАСИЛВАЧИ

http://germantiger.blog.bg/history/2011/04/05/genocid-dyshterite-na-germaniia-1.723077

http://germantiger.blog.bg/history/2011/04/12/genocid-dyshterite-na-germaniia-2.727897

...

Поправка към постинга Ви, Богомил; на тази дата национал-социалистическа Германия напада комунистическа Руска империя/СССР.
цитирай
4. bogomil - Благодаря на germantiger
23.06.2011 22:40
Драги съотечественико с германско самосъзнание.
Моето мнение в няколкократни обширни коментари свързани с факти, аргумменти и обективни анализи, съвпадащо с това на световното обществено мнение, записах в постинга ви " ЕДИН ГЕРМАНЕЦ ПРОТИВ 9-май". Предполагам, че този германец е и против 22 юни 1941г
Пак се опитвате да използвате обидни думи като "левак" и т.н. Опитвате се да застанете срещу световното обществено мнение, съвпадащо с моето. Умните хора ще преценят за какво говори такова поведение с обидни неетечни думи, може би пак е опит за предизвикателство. Не съм ви чел линковете. Много съм зает. Когато се освободя ще ги прегледам. Струва ми се, че някои се повтарят от постинга ви за 9-ти май. Имам ясна и точна представа за вашите убеждения и амбиции. Моетп мнение, становище и скромни препоръки по вашите идеи беше ясно и точно записано в постинга ви за 9 май.

Желая ви успехи в патритичноата дейност като половин германец, защитаващ националистическа Германия на Хителер.

с поздрав , уважение и най-добри пожелание


www.bogomil.blog.bg
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogomil
Категория: Други
Прочетен: 2030429
Постинги: 452
Коментари: 1153
Гласове: 1970
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930